Als koppel een onderneming runnen, het is niet iedereen gegeven. Dirk Deleu en Ann Vancoillie slagen er wel in. Het echtpaar is de motor achter de bedrijven Creaplan en Aluvision, die binnen de sector van de standenbouw een complementair duo vormen.

"Uw bedrijf zien groeien is mooi, maar een ondernemer moet altijd waken over de organisatie. Creativiteit, kwaliteit en service - de drie hoofdpijlers binnen de filosofie van Creaplan - mogen er nooit onder lijden," zegt Ann Vancoillie.

Creaplan staat voor
The standard in Stand art.

Wij zijn een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in beursstanden, displays en interieurs. Kwaliteit, service en design zijn kernbegrippen binnen onze filosofie. Hierdoor werd er over de jaren een mooi en trouw klantenbestand opgebouwd.

Er wordt steeds geopteerd voor een langetermijn-samenwerking. Een goede communicatie tussen Creaplan en de klant is hierbij van zeer groot belang.
Goede afspraken maken tevreden klanten!

Overal ter wereld begeleidt Creaplan als ervaren standenbouwer zijn klanten doorheen een beursdeelname. Als internationale speler in de standenbouwwereld is het belangrijk om goede contacten te hebben met beursgebouwen en beursorganisaties.

Een project kan pas slagen als het goed voorbereid wordt. Daarom zijn de contacten met de beursorganisaties tijdens het voorontwerp heel belangrijk. Een ontwerp wordt afgetoetst - er wordt nagegaan of de bouwhoogte toegestaan is, welke technische voorzieningen er in de hal aanwezig zijn, wat de laad- en losmogelijkheden zijn, enz.

Belangrijke beurssteden zoals Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt, Parijs, Brussel, Hannover,... zijn voor Creaplan dagelijkse bestemmingen. Maar ook naar Wenen, Londen, Barcelona, Milaan, Madrid, Moskou,... en zelfs naar Dubai of Las Vegas reizen wij mee met onze klant!

Enkele belangrijke partners in België zijn Flanders Expo & ICC Gent, Kortrijk Xpo, Tour & Taxis Brussel, Kart Expo enz. Daarnaast zijn Febiac, FISA,... belangrijke Belgische beursorganisaties die jaarlijkse beurzen als het Autosalon en Batibouw organiseren.

Een goede communicatie tussen Creaplan en bovenstaande partners is essentieel.

Federaties zoals Expobel, Febelux en IFES dragen bij tot het samenbrengen van deze verschillende partners in het beursgebeuren.

Op een architecturale manier wordt het imago van een klant vertaald in het juiste ontwerp. Hierbij is het bepalen van de doelgroep voor de stand een eerste belangrijke oefening. Publieksbeurzen bijvoorbeeld vragen een heel andere aanpak dan B2B-beurzen.

Een stand moet boven alles een eye catcher zijn!

Elk ontwerp is uniek en origineel, op maat van de klant. De stand moet opvallen – ‘eruit springen!’ Een beursdeelname is voor een klant een groot marketinggebeuren.

Nieuwe en bestaande producten of diensten worden ‘getoond’ aan klanten, prospecten, leveranciers, maar ook aan concurrenten.

Het is een ‘one-time shot’, waarbij de eerste indruk heel belangrijk is. Daarom is de keuze van een standenbouwpartner binnen de beursdeelname van het grootste belang.

Het project moet er ‘staan’ bij de opening: op tijd, compleet af en met de juiste graad van afwerking!

Creaplan brengt totaaloplossingen.

Vanaf het eerste concept tot en met de eindrealisatie wordt het project ‘in huis’ begeleid, geproduceerd en opgevolgd.

Dit gebeurt door een gedreven team van architecten, ontwerpers, product- ontwikkelaars, ingenieurs, project- leiders, elektriciens, schrijnwerkers, schilders, opbouwers,...

Jarenlange ervaring en een goede teamspirit zijn essentieel voor succesvolle projecten. Een project groeit samen met de klant tijdens de weken of maanden van voorbereiding. Elk aspect wordt vooraf grondig doorgesproken en gecommuniceerd door het verkoopsteam. Tijdens de opbouw is de projectleider het aanspreekpunt op de beursstand.

De oplevering gebeurt dan opnieuw door de verkoop in samenspraak met de klant.

Tijdens de beurs zelf garandeert Creaplan een technische onder- steuning of permanentie indien nodig. Na de beurs wordt een debriefing of evaluatie gepland met de klant, zodat feedback voor de toekomst kan gegeven worden.

Naast een eigen team van specialisten hebben wij ook eigen logistiek en 10.000 m² ruimte voor opslag en stockage.

Zo blijft onze knowhow binnen het bedrijf en kunnen wij heel klantgericht werken.

Bovendien gaat het telkens om projecten die deadlines kennen en waarbij de ‘timing’ nauwkeurig gevolgd moet worden.

Hoe meer facetten binnen het project in eigen beheer gebeuren, hoe beter de voorbereiding, de uitwerking en het eindresultaat.

Binnen het aspect ‘totaaloplossing’ kunnen diensten zoals catering, hostesses, standbewaking,... ook door Creaplan aangeboden worden.

Alle audiovisuele elementen nodig voor een commerciële stand behoren eveneens tot ons aanbod. Dit gaat van schermen in verschillende groottes over iPads tot LED-walls, in alle afmetingen.

Ook lichtshows of accenten behoren tot de mogelijkheden binnen het audiovisuele. Samen met de klant wordt gezocht naar de juiste oplossing die, indien nodig, ook vooraf getest wordt.

De grootte van de standen is heel divers. Dit kan gaan van 20 m² tot 5000 m², met of zonder verdiepings- structuren, podia, showelementen,...

STANDS, DISPLAYS, INTERIORS

Creaplan staat niet alleen voor standenbouw. Heel vaak krijgen we naar aanleiding van een geslaagde beursstand ook de vraag van klanten om hun showroom in te richten. Het juiste imago wordt ook hier weer vertaald in de showroom. Een showroom is een commerciële en permanente inrichting! De aanpak moet klantgericht, productgericht en marketinggericht zijn. De bezoeker

moet er graag vertoeven en makkelijk de weg naar de producten of diensten vinden. Creaplan is tevens uw partner in het maken van displays. Displays zijn commercieel POS-materiaal dat erg belangrijk is op een stand of in een showroom. Ze worden op maat van de klant en het product gemaakt. Een prototype is hierbij de ideale leidraad naar een perfect resultaat om daarna de display massaal te produceren.

Human Resources

Binnen de projectwereld valt of staat elk project met het team dat erachter staat. Alleen een gedreven en enthousiast team kan mooie realisaties brengen. De spirit van een ploeg wordt weerspiegeld in het resultaat. Wie gedreven is in zijn job, straalt dit ook uit. Vanaf het prille begin hebben wij bij Creaplan erg veel belang gehecht aan de teamspirit.

Onze jaarlijkse incentives zijn hiervan mooie voorbeelden.

Er wordt ook dagdagelijks gewerkt aan de uitbreiding van het team. Willen wij een blijvende groei garanderen, moeten wij ons team telkens versterken met de juiste mensen. Dynamiek en gedrevenheid zijn hierbij cruciaal!